Ecolabel – Ευρωπαϊκό Οικολογικό Σήμα

Το πρότυπο Ecolabel:

Το Ecolabel (Ευρωπαϊκό Οικολογικό Σήμα) δημιουργήθηκε το 1992 από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εστιάζει στην αειφόρο παραγωγή και κατανάλωση προϊόντων και υπηρεσιών. Στόχος είναι η μελέτη ενός προϊόντος ή υπηρεσίας κατά τη διάρκεια όλου του κύκλου ζωής του, η ποσοτικοποίηση της συμβολής των αρνητικών επιπτώσεων συνεισφέροντας στην αποδοτική χρήση των πόρων και προστασία του περιβάλλοντος.  Παρακινούνται επομένως οι επιχειρήσεις να παρασκευάζουν προϊόντα τα οποία θα έχουν μειωμένη περιβαλλοντική επίπτωση καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, από την εξόρυξη πρώτων υλών μέχρι την παραγωγή, τη χρήση και τη διάθεση. Το σήμα είναι αναγνωρισμένο σε ολόκληρη την Ευρώπη και τα αποτελέσματα της μελέτης επαληθεύονται από ανεξάρτητο φορέα.

 

Απευθύνεται κυρίως σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους παρακάτω κλάδους:

  • προϊόντα καθαρισμού (απλά καθαριστικά, καθαριστικά υγειονομικών χώρων, απορρυπαντικά πιάτων, πλυντηρίων πιάτων & πλυντηρίων ρούχων, σαπούνια, σαμπουάν, μαλακτικά μαλλιών),
  • είδη ένδυσης (υφάσματα, υποδήματα),
  • βαφές & βερνίκια,
  • ηλεκτρονικές συσκευές (τηλεοράσεις, προσωπικοί υπολογιστές, φορητοί υπολογιστές),
  • επικαλύψεις δαπέδων (ξύλινες, υφασμάτινες, σκληρές),
  • έπιπλα (ξύλινα έπιπλα),
  • είδη κήπου (βελτιωτικά χώματος, λιπάσματα),
  • οικιακές συσκευές (λάμπες, ψυγεία, καταψύκτες, κλιματιστικά),
  • λιπαντικά,
  • στρώματα,
  • προϊόντα χαρτιού (φωτοτυπικό χαρτί, χαρτί σχεδίασης),
  • υπηρεσίες (τουριστικών καταλυμάτων & κάμπινγκ).

 

Πλεονεκτήματα εφαρμογής του προτύπου:

  • Το σήμα είναι εύκολα αναγνωρίσιμο από τους καταναλωτές
  • Αποτελεί το αποδεικτικό της χρήσης μετρήσιμων περιβαλλοντικών επιδόσεων
  • Αύξηση του πελατολογίου, ιδιαίτερα των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων καταναλωτών
  • Μείωση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης μέσω της εξοικονόμησης ενέργειας και πόρων
  • Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων
  • Συμβολή στην παγκόσμια προσπάθεια για μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου
  • Βελτίωση της εικόνας της επιχείρησης στην κοινή γνώμη
  • Συνεχής αναβάθμιση της επιχείρησης, συμβαδίζοντας με τα νέα δεδομένα και τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις του προτύπου
  • Βελτίωση της επικοινωνίας της επιχείρησης με τις δημόσιες αρχές